LIFESTYLE

INTERVIU Alexandru Manea, Founder ANG Luxury Properties. Despre succes în sfera luxury real-estate

  • Bianca Draghici
  •  by Bianca Draghici
  • 04 August, 2021   
  • profit.ro

 

 

 

Cum ați caracteriza dinamica pieței de real-estate, segmentul luxury din România? Care sunt particularitățile?
As spune ca este intr-adevar o piata dinamica si in plina dezvoltare. Terenurile goale potrivite pentru dezvoltare sunt la mare cautare peste tot, dar cu atat mai mult in zona de nord a Bucurestiului, fiind considerata o zona premium. Deoarece acestea sunt tot mai rare de gasit si autorizatiile tot mai greu de obtinut, preturile se ridica pe masura, devenind intr-adevar un lux sa iti permiti un apartament in zona Kiseleff sau Aviatorilor de exemplu. Zona Herastrau ramane in continuare extrem de cautata datorita proximității parcului si a tot ceea ce oferta el. Cu toate acestea, ne bucuram mult sa vedem o crestere in dorinta clientilor de a locui in astfel de zone premium si in apartamente cu finisaje de cea mai inalta calitate, care tin la detalii.

Care sunt caracteristicile unei proprietăți pentru a purta eticheta luxury, premium?

O proprietate poate fi considerata luxury si demna de portofoliul nostru avand urmatoarele caracteristici: zona premium, ceea ce inseamna retrasa, linistita, in principal nordul capitalei; finisaje de cea mai buna calitate, atat ale apartamentului, cat si ale cladirii, zone de lobby si intrari impunătoare, locuri de parcare disponibile pentru achizitie, paza si supraveghere non-stop, sistem de concierge, si nu in ultimul rand o vedere spectaculoasa.

Care sunt exigențele cumpărătorilor în materie de proprietăți premium?

Atunci cand decizi sa investesti o suma semnificativa de bani intr-un imobil premium, automat esti mult mai exigent cu cerintele tale. Noi avem doua categorii de clienti, si anume: cei care cauta o proprietate pentru a locui acolo si cei care cauta pentru investitie. Bineinteles, factorii decisivi sunt destul de comuni: calitatea finisajelor, zona, metrajul, raportul acestora in relatie cu pretul. Pentru o familie, foarte important este spatiul, astfel ca trebuie sa aiba un metraj cat mai mare, spatiile de depozitare de multe ori reprezinta un factor important si evident un pret corect. Pe de alta parte, pentru investitori, metrajul nu este factorul cheie, ci pretul si randamentul cat mai mare pe care acel apartament il poate aduce daca va fi dat in chirie sau in situatia in care in vom revinde. Chiar si in randul investitorilor acestia pot fi grupați in mai multe categorii, cei care cumpara la nivel de proiect si revând atunci ca proiectul se aproprie de finalizare, unde preturile pot creste pana la 20%, si investitorii care fac achiziții in vederea inchirierii, atat a apartamentelor dar si a spatiilor comerciale mici, tip boutique.

Aici intervine de partea noastra o consultanta mult mai ampla, in sensul in care, impreuna cu clientii nostri care doresc pentru investitie, ne asezam la masa in biroul nostru, facem o lista cu cele mai bune optiuni, analizam punctele forte si punctele slabe pentru fiecare apartament de interes si vedem care ar fi randamentul in urma inchirierii sau revânzării.

Acesta este si motivul pentru care tinem ca toti cumparatorii nostri sa aiba un overview asupra zone si proiectelor vizate, in asa fel incat sa ne asiguram ca isi plasează banii unde si cum trebuie.

Care sunt elementele care vă diferențiază față de alte companii din piața de luxury?

Principalul element cheie care ne diferentiaza nu il reprezinta doar faptul ca oferim consultanta in cadrul biroului nostru, ci mai mult, faptul ca pentru noi, invitarea clientilor in cadrul biroului si consultanta oferita reprezinta punctul principal de plecare pentru experienta care va urma alaturi de noi inspre gasirea proprietatii potrivite.

Deoarece clientii nostri sunt persoane ocupate si calculate, dorim ca serviciile oferite de catre noi sa le satisfaca nevoile, scutindu-le mult timp pierdut pe teren, deoarece de multe ori se intampla sa ajungi acolo si sa nu fie exact ce ti-ai imaginat.

Astfel, in timpul consultantei, noi prezentam clientilor cele mai bune oferte din portofoliul nostru potrivite cerintelor lor, poze si filmulete cu interiorul, dar si cu exteriorul si nu in ultimul rand, locatia exacta pe harta.

Insa in final, oricine poate sa faca acest lucru, motiv pentru care factorul uman pentru noi ca si singura companie luxury de real estate din Romania, este esential.

Modalitatea in care expunem anumite aspecte, felul in care ne pastram relațiile cu clientii nostri, fie ei cumparatori sau vanzatori, vibe-ul din cadrul biroului nostru, dar si atitudinea consultanților nostri, detaliile legate de modulul care le servim cafeaua, sau faptul ca au posibilitatea sa-si alega un pahar de vin sau un trabuc dintr-un meniu personalizat, cred ca sunt elemente mai mult decat diferențiatoare.

Ce servicii oferiți dezvoltatorilor și cum se desfășoară parteneriatul cu aceștia?
De-a lungul timpului, relațiile pe care le-am dezvoltat cu partenerii nostri, sau dezvoltatori cum ii numeste toata lumea, sunt mult peste un simplu contract de intermediere.

Marketingul nisat si agresiv ce-i drept pe care-l facem in interiorul companiei noastre, genereaza intradevar potential cumparatori extrem de importanti, asa incat principalul aspect pe care il îndeplinim este un portofoliu concret de cumparatori, atenti precalificat de catre noi, dar si atentia cu care avem grija sa le prezentam proiectele in cate avem incredere si pe care le îndrăgim.

Noi avem consultanți dedicați pe fiecare proiect din portofoliul ANG Luxury Properties, consultanta care se potrivesc cu proiectul respectiv, asa incat din nou intervine factorul uman, la care tinem atat de mult.

Evident ca pe langa activitatea noastra obisnuita de a vinde produsul, pe care avem mereu grija sa o facem cat mai bine si in cel mai mic detaliu, ne concentram sa oferim un pachet complet de servicii de marketing, pentru o vizibilitate cat mai buna. Oferim servicii de: graphic design, Facebook Ads, Google Ads, social media management si pachet complet de servicii foto/video.

Parteneriatul cu acestia consta foarte mult in a pastra o foarte buna comunicare, transparenta si increderea deplina pe care o oferim reciproc. Astfel, reusim sa imbinam cerintele tuturor partenerilor si clientilor nostri si sa cream comunitati frumoase in fiecare proiect de care avem placerea sa ne ocupam.

Care sunt acele abilități, competențe cheie pe care ar trebuie să le aibă un broker imobiliar de succes – focus pe segmentul luxury?

In primul rand, noi am incercat sa scoatem acest concept de broker din “fisa postului” companiei noastre deoarece lumea percepe acest cuvant intr-un sens neplacut si nu intelege adevarata valoare pe care noi o aducem pe piata. Astfel, noi am inlocuit cuvantul “broker” cu cel de “consultant” imobiliar, deoarece asta este exact ceea ce ne diferentiaza, consultanta si pachetul complet de servicii oferit.

Consider ca atunci cand nu intelegi, nu percepi detaliile unei activitati nisate pe produse luxury, cred ca nu poti sa vinzi nimic, nu doar real estate.

Luxury inseamna un amalgam de trăiri pe care trebuie sa i le pui la dispozitie cumparatorului, incepand cu locatia si felul in care arata biroul tau pana la modul in care ii prezinti o proprietate.

In afara de abilitatile clasice pe care trebuie sa le dețină orice persoana care lucreaza in vanzari, in acest segment luxury, este esential sa fii atent la detalii, sa stii sa faci prezentari ample, clare, frumoase, sa atingi elemente cheie care sa cuprinda atat un overview pe zona, previziuni pentru o perioada mai lunga sau mai scurta, cat si o analiza specifica in functie de nivelul de investitie, dar si detalii legate de LifeStyle.

Care sunt trendurile globale în acest segment și cum sunteți conectați la acestea?

Noi ne inspiram numai din Sua, asa incat suntem mai mult decat conectati la tot ce inseamna piata luxury de real estate de acolo, fiindca vizam expansiunea noastra la nivel global, iar deschiderea unui office de real estate luxury in NY si LA este telul pentru care lucram in fiecare zi.

Evident ca suntem la curent cu ceea ce se intampla in marile capitale are Europei, avem informatiile legate de preturile de acolo si felul in care ele evoluează si ne dam seama ca Romania este o piata destul noua pe acest segment, un pol extrem de bun de investitie, unde tot mai multi straini isi doresc sa si plaseze banii.

Care sunt proiectele fanion ale ANG Luxury Properties din acest an?

Kiseleff 16, La Gloire – Varsovia 6, Rahmaninov Residence, FZeen Floreasca Lake, WIN Herastrau, One Modorgan, One Peninsula, One Mircea Eliade sunt proiectele luxury care fac parte din portofoliul ANG Luxury Properties.

S Residence Mamaia este iar un proiect fanion de care avem placerea sa ne ocupam si sa il reprezentam in exclusivitate.

Pentru ca Mamaia s-a dezvoltat extrem de mult in ultimii ani, insa exista foarte putine proiecte luxury, WIDA Residence este al doilea proiect de la malul marii care face parte din portofoliul nostru.

Ce obiective v-ați setat pentru anul acesta și 2022?

Obiectivele anului acestuia, cat si ale anului viitor sunt de a ne extinde, de a deschide cate un sediu boutique in fiecare zona din nordul Capitalei, pentru a avea o acoperire si mai mare asupra fiecareia si bineinteles, profesionisti dedicati acestora care sa colaboreze intre ei pentru a oferi clientilor nostri cea mai buna experienta posibila.

Obiectivul primordial pentru urmatorii 2 ani, este listarea la bursa si atragerea de noi investitori pentru a ne extinde la nivel national si internațional.




Imi doresc ca Nestelli sa fie mostenirea mea pentru Anastasia, fiica mea

Imi doresc ca Nestelli sa fie mostenirea mea pentru Anastasia, fiica mea

Nicoleta Manea, CEO & Director de creație Nestelli: “Îmi doresc ca Nestelli să fie moștenirea mea pentru Anastasia, fiica mea. Vreau să...


Casa de Bijuterii Nestelli si-a deschis oficial portile

Casa de Bijuterii Nestelli si-a deschis oficial portile

Zilele trecute, Casa de Bijuterii Nestelli si-a deschis portile în Romania. Evenimentul a avut loc la exclusivista reședință a brand-ului din strada Atena 26...


Casa de Bijuterii Nestelli si-a facut debutul la Bucuresti

Casa de Bijuterii Nestelli si-a facut debutul la Bucuresti

Deschiderea oficială a Casei de Bijuterii Nestelli avut loc recent în capitală, un spațiu fermecător dedicat frumuseții excepționale și d...


Dezvoltatorul MONARC Properties anunta obtinerea autorizaţiilor de constructie pentru un proiect exclusivist de case in MOGOSOAIA

Dezvoltatorul MONARC Properties anunta obtinerea autorizaţiilor de constructie pentru un proiect exclusivist de case in MOGOSOAIA

Alexandru Manea, Fondator al grupului de firme ANG Luxury Properties, NOAM Mobili Design şi MONARC anunţă obţinerea autorizaţiilor de construcţie pe...


MONARC Properties obtine autorizatia pentru un proiect de vile in Mogosoaia

MONARC Properties obtine autorizatia pentru un proiect de vile in Mogosoaia

Dezvoltatorul MONARC Properties, membru al grupului de firme care include NOAM Mobili Design și ANG Luxury Properties, a obținut autorizația de construire pentru u...


Monarc Properties a obtinut autorizatia de constructie pentru un proiect de case in Mogosoaia

Monarc Properties a obtinut autorizatia de constructie pentru un proiect de case in Mogosoaia

Monarc Properties, companie fondată de Alexandru Manea, care deține și firma de consultanță imobiliară ANG Luxury Properties, a obținut autoriz...


ANG Luxury Properties pune o piatra solida la temelia Holding-ului si lanseaza divizia B2B alaturi de NOAM Mobili Design

ANG Luxury Properties pune o piatra solida la temelia Holding-ului si lanseaza divizia B2B alaturi de NOAM Mobili Design

ANG Luxury Properties a lansat pe piață divizia B2B cu NOAM Mobili Design, magazinul de mobilă italienească deținut de fondatorii ANG Luxury Properties, Al...


Cum sa rezisti in timp in real estate, dar sa te si extinzi in spatiu?

Cum sa rezisti in timp in real estate, dar sa te si extinzi in spatiu?

Ultimii ani au adus în atenţie atât in genere, dar mai ales pentru modelul nostru de business, un element extrem de valoros şi anume: rezistenţa &ici...


CONTACTEAZĂ

ANG LUXURY PROPERTIES

Arrow Contact