Societatea în care trăim este în declin din foarte multe puncte de vedere. Acest lucru este des întâlnit în media, iar rezultatele acestui fapt instaurează teamă și blochează activitatea multor instituiții.
Însâ acest lucru nu se aplică în unanimitate. În urma unei analize făcute de Reuters, marii producători din segmentul luxury nu au fost afectați de situația economică mondială. Ba mai mult, aceștia își continuă ascensiunea într-un ritm formidabil.
Companii recunoscute din industria de lux au împărtășit rezultatele semestriale excepționale, având creșteri ale vânzărilor mondiale cuprinse între 20% și 30%, și un avans similar al profiturilor.
Analistul Anaud Cadart și-a explicat punctul de vedere, el fiind de părere că persoanele înstărite au o altă perspectivă asupra vieții și sunt mai puțin sensibile în fața inflației.
Vânzările de articole de lux au crescut constant în SUA, Japonia și Europa.
O mare parte a creșterii se datorează turiștilor, în special celor americani, care profită în urma aprecierii dolarului în raport cu euro. În Europa, în prezent există o majorare de patru ori a vânzărilor către americani - acest lucru fiind confirmat de directorul financiar Jean-Marc Duplaix (Kering - Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga).
Pentru industria de lux, aprecierea dolarului în raport cu euro a fost îmbrățișată strategic, aceștia producând în principal în Europa, dar alegând să își vândă produsele peste tot în lume.
Liderul mondial al sectorului de lux din lume - LVMH - a anunțat că un sfert din creșterea pe care a avut-o se datorează evoluțiilor de schimb valutar, ajungând la 36,7 miliarde de euro.
Deși viitorul economic este incert, ne alăturăm și noi industriilor de lux care se declară încrezătoare. Credem că atitudinea și strategia sunt două din lucrurile care ne păstrează în top.
Rescriem constant viziunea noastră și alegem să investim în oamenii cu care ne dorim să îmbrățișăm succesul.
DA, avem imunitate în această instabilitate eonomică!